perjantai 18. marraskuuta 2011

Montako koiraa minulla on?

Kysymys jota minulta usein kysytään ja kysymys johon minulla itsellänikin meni tovi miettiä nyt kun viime päivinä on tapahtunut vähän muutoksia. Alkuviikosta kädet tärisivät ja sydän hakkasi kun kävimme Jarin kanssa keskusteluja koulun sakemannipentujen sijoituksesta. Selvisin kuitenkin loppujen lopuksi vähin perusteluin siitä, miksi tahtoisin oman projektini, Loren itselleni. Olen ilmeisesti vakuuttanut muut minun ja koiran välisestä hyvästä suhteesta ja siitä että tämä koira ei jää sohvakoiraksi vaan siitä tulee varmuudella minun ykkös kisakoira! Asiaa helpotti myös se, että narttuja ei juurikaan huolita virkakoiriksi. Yksi Loren veli on jo mennyt poliisikoiralaitokselle ja toinenkin saattaa lähteä vielä työkoiraksi. Potentiaalia tässä pentueessa kyllä on, harmi että Häjyn tie tähän päättyi hyvin aikaisin. Noh, Häjyllä onkin uusi tärkeä tehtävä "valjakkokoirana" ;) Mutta jos ei mitään suurta ja mullistavaa enää tapahdu niin Lore siirtyy minun omistukseen vuodenvaihteen jälkeen. Voin kertoa että olo on helpottunut ja olen myös todella onnekas! Ilman tätä koulua minulla ei olisi ollut mitään tietoa saati mahdollisuutta saada koiraa näin arvostetulta kasvattajalta, Hanna Holmavaaralta. Ihmiseltä joka tekee erittäin mielenkiintoista kasvatustyötä. Nykyinen pentue on siis Tsekin tuonti, vanhaa Keski-Eurooppalaista käyttölinjaa. Voi myös olla että Lore jatkaa tätä linjaa eteenpäin joskus tulevina vuosina.

Mutta palatakseni alkuperäiseen kysymykseen...Uuloffi lähtee takaisin kasvattajalle. Asiaa pitkään harkittuani totesin että tälle pennulle on parempi asua isossa laumassa omien sisarusten kanssa. Olemme kasvattajan kanssa jutelleet asiasta pitkään ja uskon että tämä on niin itseni kuin koiran kannalta paras ratkaisu.

Eli tämän viikon aikana yksi on tullut virallisesti lisää, yksi on lähtenyt. Jäljellä on 5 koiraa joista kaikista olen hyvin ylpeä! Jokaisella on omat suunnitelmat käyttökoirana ja osalla luultavasti myös jalostuskoirana. Kohta luvut menevät tosin jälleen uusiksi, sillä reilun viikon päästä meille tulee myös yksi uusi mahdollinen jalostuskoira, siitä lisää ensi kerralla...

Seuraava vakiokysymys ensimmäisen jälkeen on aina se miten jaksan "näin monta koiraa". Kaikki on suhteellista, jollakin on 20 koiraa ja jollakin 100, jollakin koirat vain ovat koko elämä :) ai niin, ja joillekin kohta myös ammatti, meinasin jo unohtaa!


Pessi (Hallaivuoren Apache, valkoinenpaimenkoira)
Lore (Bar-Mixin Jeronika, sakemanni)
Hottis (Stator Hot Hot Hot, suursnautseri)
Unna (Susitievan Heluna, husky)
Arttu (Kefeus Crow's Azurit, husky)

2 kommenttia:

  1. Hahaa...mikäs on Oodin funktio? Katselin kun ensin ilmestyi sivuille kasvattajiin Born to win ja nyt sitten oodi....olen tarkka tyttö ;) JOS...siis jos teillä on uusi valkkaripentu niin ONNEA!!!! Ihanaa... Ja ehdottomasti myös onnittelut Loren saamisesta pysyvästi lauman jäseneksi. Meillä Paavon kuoleman jälkeen on iso aukko pikkukoiran osalta jonka luultavimmin saan täytettyä ehkä jo ensi viikolla... Haleja ja rapsuja kaikille <3

    VastaaPoista
  2. http://tikonblogi.blogspot.com/2011/11/pohojoosesta-paevaa.html

    haastoin siut mukaan, klikkaa :)

    VastaaPoista