perjantai 27. tammikuuta 2012

Pieni saalistaja!

Video saalisleikistä (Oodi 4kk):
http://www.youtube.com/watch?v=TBlgrxDl0rA&feature=youtu.be

Talossamme asuu pieni valkoinen ötökkä joka roikkuu välillä hihansuissa, vie isoilta koirilta lelut suusta ja huutaa kuin hyeena jos näkee että leikin jonkun toisen koiran kanssa :)

Olen vahvistanut Oodin saalisviettiä noin kuukauden ajan, hyvällä tuloksella! Tullessaan meille tämä pentu ei uskaltanut alkaa ihan täysillä leikkimään, mutta kun huomasi että pureminen ja repiminen on sallittua, on pennun leikkiminen kehittynyt suorastaan eksponentiaalisesti! Tällä hetkellä uskoisin että tällä koiralla tulee olemaan hyvä saalisvietti harrastuksia ajatellen, ehkä jopa suojeluun asti! Olen ottanut lyhyitä leikkihetkiä päivittäin, myös luoksetulossa olen käyttänyt nyt patukkaa palkkiona. Todella mielenkiintoista nähdä mihin neidin vietti vielä kehittyy! Olen joka tapauksessa erittäin tyytyväinen, olen saanut TODELLA hienon valkoisenpaimenkoiran!

Kiitos Monika, Imbi ja Maarit!

Lisäksi olen vähän treenannut perusasioita:
- Nenänkäyttö: ruokavana sisähallissa/ruokakupin etsintä.
   Oodilla on keskittynyt, tarkka ja syvällä nenällä menevä etsiminen, tulee hyvä jälkikoira! Saisi olla aavistuksen    ahneempi ruoalle mutta kun on tarpeeksi kova nälkä, etsintä onnistuu hyvin.
- Toimintakyky: erilaiset alustat, ritilätasot, pimeä, portaat, erilaiset hallit, navetat + leikkiminen niissä.
   En ole havainnut toistaiseksi vielä suurempia ongelmia rohkeudessa. Menee jo kierreritiläportaatkin ylös alas      mikä on monelle koiralle itsessään jo kuormittava suoritus
- Tottelevaisuusliikkeiden alkeet: kontakti, seuraaminen, luoksetulo, takapään hallinta, käännökset jne
   Niin, en muistanut miten hemmetin nopea valkoinen on oppimaan uusia asioita! Juuri niin kuin Pessi aikoinaan!    Oppii kaiken aivan tuosta noin vain. Olisipa koiran kouluttaminen aina yhtä helppoa ;)

Eniten olen kuitenkin panostanut sosiaalistamiseen ja saalisvietin kehittämiseen koska nyt on niiden tärkein kehittymisvaihe!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti